tirsdag 28. juni 2011

En regnværs dag

Både i går og i dag har det vært skikkelig regnvær her i Bergen. Men... det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær! Tobias elsker å være ute i regnvær, og idag har vi vært ute nesten hele dagen.

På formiddagen i dag var vi ute å gikk en lang tur med Kira. Tobias synes det er så gøy å få holde Kira i bånd. Går så stolt avgårde og småkjefter på Kira hvis hun ikke går pent "Kija, nei!"




Etter middag (her spiser vi middag 14.30) gikk vi på lekeplassen og lekte helt til det var på tide å komme seg inn for å se barnetv og spise kveldsmat.








Er så gøy å hoppe i vannet. Og han holdt på å le seg ihjel når også jeg gikk ut i vanndammen og hoppet :)


Drømmehagen på barnetv idag :) Det er det eneste programmet Tobias faktisk ser hele av uten å løpe rundt. Hver gang Ninky Nonken (toget) kommer, blir han super sint. For han skal nemlig "sitta dæ" :)



kos med oldemor i Bergen


Tobias har blitt så flink til å takke denne uka. For hver ting han får sier han " tatt mamma". Og da blir det jo mye skryt da vettu, når han er så flink. Og det å få skryt er jo selvfølgelig stas, så nå har han begynt å takke for alt! Takker for at jeg skifter bleia, for at jeg kler på han, pusser tennene, ja osv... for ALT! Og i kveld takket han til og med for at jeg la han i senga :) Men der skulle han tydeligvis ikke ligge så lenge. Han prøvde seg nemlig på sin første "klatre ut av sprinkelsenga tur" i dag. Og det ente med et skikkelig smell og mange tårer. Får håpe han lærte og at han skjønte at det kanskje ikke er det smarteste!


Her i Bergen er det mye piggsvin. Ååå... de er så søte de! Hver eneste kveld - i går, har jeg sett piggsvin i hagen på siste luftetur av Kira. Og i kveld hadde jeg med kameraet ut:



Det er tydeligvis mye flått her og, og de er ikke like søte! Idag vridde jeg ut en flått som hadde satt seg rett over øyet på Kira. Æsj, jeg hater sånne småkryp!

1 kommentar:

  1. Så koselig å høre at dere koser dere stine :) tobias er jo bare kul nå som han snakker så mye :) måtte le litt innimellom her også :) kos dere videre i kveld :)

    STOOOOOR KLEM fra tante :)

    SvarSlett