tirsdag 10. mai 2011

Øyekatar

I går kveld og flere ganger i natt prøvde jeg så godt jeg bare kunne å fortelle mamma at jeg hadde vondt på øyet. Men mamma skjønner jo ingenting. Så hvem var det som ble dratt opp av senga i dagtidlig av den grusomme vekkerklokka. Jo det var meg det... helt unødvendig, for jeg kunne jo ikke dra i barnehagen, og mamma kunne ikke jobbe. Sånn her så jeg ut da...




Så mamma dro meg opp på legesenteret. Pleier egentlig ikke å like meg så godt der. De fleste gangene vi er der, så kommer det nemlig sånne skumle folk i hvite drakter og stikker meg. Men det gjorde de ikke i dag! Så det var egentlig helt greit. Jeg følte for å muntre opp stemningen på et kjedlig venteværelset, og fikk mange til å le av meg. Jeg lo masse av de også! Danset og sang "bæ bæ". Flere av de "eldre" jeg løp bort til å gav en kos. Jeg har jo skjønt det at det lønner seg å være "inne" med de gamle. Da får man jo alltid nam nam. Og det fikk jeg idag også. Det var en gammel dame som hadde melkerull i veska nemlig. Hun visste nok at jeg skulle komme.

Etter legen og det kjeldige besøket på apoteket, dro vi på lekeplassen. Det er nemlig bare å være litt grinete hjemme, så vet jeg jo at mamma drar meg med på noe morsomt. Etter å sklidd, husket og fylt hele buksa OG bleia med sand, dro vi hjem igjen.

Nå sier mamma at jeg må sove, men vi får nå se da...

Etterpå skal jeg, mamma, mormor og tante Dolly til Drammen. De skal nemlig se om de finner pensko til meg. Haha.. de er så teite, hvor lenge tror liksom de at jeg har tenkt til å holde de skoene rene og pene kanskje?!
Men det er jo snart 17 mai og da må vi jo være fine. Ikke at jeg skjønner hvorfor men. Skjønner ikke helt greia. Mamma tok fram et flagg i går og skulle få meg til å vifte med det i lufta mens jeg sa hurra. Hææ... jaja, det var nå mye mer gøy å dra det etter seg og å legge det på gulvet og hoppe over pinnen. Ikke er det lett å si hurra heller. Men prøvde så godt jeg kunne, sånn for å få mamma glad. Ble et "bollaaa", men det funger :)

Er helt greit å ha øyekatar egentlig. Formen er jo på topp og jeg fikk en ekstra fridag med mamma.

klem fra Tobias

1 kommentar: