onsdag 27. april 2011

påske i Bergen

I går kveld kom jeg og Tobias hjem etter nesten 1 ukes påskeferie i Bergen. Vi har kost oss masse hos farmor/oldemor :) Min onkel, tante, kusiner og fettere fra Ålesund var der og. Yngste fetteren min er 1 år eldre enn Tobias, og de lekte og koste seg masse sammen. Og de store (som jeg ikke synes er lenge siden at var veldig små) fungerte supert som flinke barnevakter :)











På lørdag dro jeg og Tobias inn til byen og møtte Tina, Santi og Sebastian. Først koste vi oss på cafe, før vi tok fløybanen opp og gikk ned igjen. En kjempe koslig tur. Også var det veldig greit å ha med seg 2 sterke karer, så vi fikk gått litt snarveier (les trapper) på veien ned fra fjellet, selv med barnevogn.






utsikten fra fløyen


På kvelden på lørdag satt største kusinen barnevakt, mens jeg var fest. Vi feiret bursdagen til Melissa, hjemme hos Hege. Har ingen bilder fra denne kvelden, og det tror jeg nesten er like greit :) Formen ble litt bedre enn fin og jeg koste meg masse :) På søndag var ikke formen fullt så fin. Og med en liten gutt i hus er det bedre å tilbringe dagen utendørs. Ute er det nemlig så mye fint å se på og å leke med. Så mammaen får litt fri, når ungen er så opptatt.





vi var også borte for å mate endene litt borti gata. Tobias skulle ihvertfall ikke gi de mat og begynte heller å putte i seg alle de tørre skorpene selv :) lille raring!








Vi har hatt et helt herlig sommervær, og vært mye ute. Er så mange barn i gata som farmor bor, så det er koslig. Var en nabo jente på 4 år som spurte hvor vi sånn egentlig bodde. Jeg svarte Oslo (er jo ingen i Bergen som vet hvor Lier er), og at vi hadde tatt fly for å komme oss til Bergen. Jenta stirret lenge på oss og sa" men dokker e jo ikkje akkurat så svarte i ansiktet til å bo så langt vekke" :) flyet til Bergen tar heldigvis bare 50 min. Men hjemturen hjem i går føltes som en EVIGHET. Tobias var helt grusom å ha med å gjøre. Han hylte HELE veien (og da er 50 min jævlig lenge), kastet ting rundt seg, sparket og slo. Han hadde nemlig ingen planer om å sitte stille. Og jeg prøvde alt, masse goderi,leker, blader, kos, skravling, tøysing.. men ingen ting fungerte! helt herlig, huff... og grunnen var denne fantastiske lekeplassen på venterommet ved gaten. Han hadde nemlig ingen planer om å avslutte leken til fordel for å sitte stille på flyet.











Og med det, var påskeferien over for i år! Men er heldigvis ikke så lenge til sommerferie :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar