onsdag 12. januar 2011

kokosbolle krig!


Idag er formen min mye bedre enn det den var i går. Men merker at jeg er litt ekstra sliten og tålmodigheten ikke fullt så god. Det har jo selvfølgelig Tobias utnyttet seg av idag! Normalt, så er jeg veldig på den " har jeg sagt nei, så er det nei. samme hvor mye du skriker". Idag har jeg ikke vært HELT der. Så Tobias har nok fått i seg, i overkant MYE sukker.
Jeg satt på drømmehagen på dvd etter middag og gav Tobias en liten skål med litt godt oppi. Tanken var, at da ville han helt sikkert sitte stille og se på tv og kose seg. Mens jeg kanskje kunne få en halvtime fred og ro. Men nei... det funga ikke idag gitt! De bitene i skålen ble fort borte. og han kom tuslene inn på kjøkkenet, med skålen i hånda, smilte pent og sa "mææ?" (mer). jeg prøvde meg med et nei, og ungen HYLTE. nevte jeg i stad at tålmodigheten ikke er på plass idag? jaja, Tobias vant, og fikk mer! Etter 3. påfyll kom han tilbake med skålen sin, men da var han tydeligvis mett. For da skulle han ikke ha mer, han skulle bare rydde :) Det er nemlig kjempe gøy å sette inn i oppvaskmaskinen! Så tuslet han tilbake til tven og alle vennene fra drømmehagen. Jeg satt på kjøkkenet og synes det var unormalt stille, så skjønte at her var noe rampestreker på gang. OG DET VAR DET! Tobias hadde klart å få tak i en eske med kokosboller, som mormor kom med i går. Og mett som han var, hadde han ingen planer om å spise de. Neida, men det var kjempe gøy å grise med de! Og kokosboller er jo ikke særlig kliss heller da! Ungen var full av kliss, i håret, på alle klær og i hele ansiktet. Men det var ikke bare han som var full av kokosbolle, det var også Kira, hele stuebordet, halve sofaen, gulvteppet og gulvet. Tobias hadde tråkket på en kokosbolle (han hadde på sandaler) og løpt rundt etterpå, så det var sånne "søte" fotavtrykk i hele stua!!! Nå høres det ut som han har vært "alene" i stua lenge, det har han ikke. Han er meget rask, og klarte å pynte seg selv, Kira og stua på mindre enn 5 min! Og han var meget fornøyd med resultatet sitt! "mamma.. se... oiiii" og så kom det en skikkelig krampe latter :) Jaja, det ble et langt og grundig bad på lillemann. Han sovnet fort når han ble lagt idag, mett, ren og meget fornøyd.

Nå skal sette i gang med full skrubbings av Kira, sofa, teppe, bord og gulv. Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar