fredag 19. mars 2010

7 mnd



Idag er Tobias 7 mnd!
tiden har gått så utrolig fort. synes ikke det det er lenge siden jeg lå på sykehuset med denne bitte lille kroppen i senga ved siden av meg. og nå er han blitt så stor!

- nå har han fått 2 tenner ( snart 4, er 2 til på vei opp)
- sovner kl 19.00 hver kveld og sover hele natten til 8-9 neste dag
- farer rundt på gulvet, han dytter seg bakover.
- sover kun 1 gang om dagen
- står på beina sine en liten stund
- sitter selv en stund
- ruller både fra mage til rygg og fra rygg til mage
- har begynt å spise brødskiver og voksen middag
- blitt så flink å pusse tenner
- har fått sine helt egne menninger og er blitt en liten sta gutt
- har blitt ekstremt begeistret for drømmehagen på nrk 3
- tar tak i alt, og ting farer ned fra bordet om dagen
- har ødelagt en mobil ( spist litt på den)
- har knust 2 glass og en tallerken
- elsker å gå tur og spesielt å få sitte i bergans bæresekk på tur
- er blitt så flink til å ta tak i halen på Kira og få henne til å dra seg rundt på gulvet ( er sterk i klypa, og slipper ikke taket)


i dag har vi også hatt en veldig rolig dag, gikk i pysjen begge 2 til kl 15 i dag, deilig! lå på gulvet begge 2 i dag og lekte og hørte på mine gamle barnekasetter fra jeg var liten. det var så koselig!
Vi har også vært en liten tur på liertoppen med Jenny ( bestemor/farmor til Tobias).
Også har vi vært ute på en liten trilletur.
Idag når vi våknet, regnet det ute. synes det er helt genialt. ønsker meg regn en hel uke nå, så forsvinner kanskje denne snøen. Gleder meg veldig til ordentlig vår og ikke minst sommer nå!
resten av kvelden skal nytes foran tven med norske talenter og senkveld med Thomas og Harald.

Jeg har i over en uke nå hatt så ekstremt mage vondt. Sånn ca 1-2 timer etter jeg har spist kommer det. er sånne ekstreme smerter, som forsvinner igjen etter ca 30 min. når de krampene kommer klarer jeg ikke stå oppreist og kaster opp av og til. er nederst i magen. noen som vet hva det kan være???

Ha en flott fredagskveld alle sammen!
-

1 kommentar:

  1. Det er helt klart et tegn på at du må komme deg til legen om det ikke gir seg om noen dager.
    Tobias vil ikke ha en syk mamma!!
    Selv kan jeg anbefale fiber, probiotisk melkesyre og masse vann når magen krangler..

    SvarSlett