tirsdag 16. mars 2010

mystisk barnevogn og naboer


I går når vi kom hjem fra ettermiddags turen vår, stod det en barnevogn i gårdsplassen. Jeg trodde jo at det var naboen min som hadde besøk av en baby og gikk for å si ifra til de, at det kanskje ikke var så altfor lurt å sette vogna der når det fortsatt er mye snø på taket. Naboene mine er polske, og snakker verken norsk eller engelsk. Så vi gikk inn på internett og inn på oversettelse på google. der kan jeg skrive en settning på norsk og den kommer opp på polsk under. geniale greier! fikk polsk kaffe der, og den var super god!! og Tobias fikk låne masse leker og koste seg på gulvet. vi ble enig om at jeg skulle komme inn til de når Tobias hadde sovnet for da var mannen til hu ene der, og han snakket godt engelsk. Men tilbake til barnevogna. det er en bagvogn, ny, ligger saueskinn og voksipose i, ligger også en pose med en rosa dyne, bleier (str 4) og våtservietter. Og for dere som ikke vet det, så bor jeg ganske så landlig til, på et sted der alle kjenner alle. og ingen av naboene mine har babyer! Har nå satt barnevogna under tak, ute. så da får vi se om det kommer noen å henter den.

Etter at Tobias hadde sovnet fikk jeg Kira til å sitte barnevakt, og jeg gikk til naboene, (tok selvfølgelig babycallen med) når jeg kom inn lurte de på om jeg ville ha kjeks og saft, og det vile jeg jo. kjeks var slettet ikke kjeks, men et gigantisk skjokoladekake stykke, og når jeg smakte på "saften" var det noe cider lignende greier, bare veldig mye sterkere.var veldig godt, jeg ble stapp mett. spiste tross alt middag rett før jeg dro. rett etter kaka kom de med enda mer jeg måtte spise, det aner jeg ikke hva var. var brød, som smakte en blanding av nan brød og hvitløks baguetter. men en slags rømme saus ( smakte faktisk som holiday dip) og noe kjøtt av noe slag, aner ikke om det var hund, katt eller gris :) var faktisk godt. nevnte jeg i sted at jeg allerede var stapp mett før jeg begynte på denne retten? Men jeg var tydeligvis ikke ferdig enda, for denne retten, det var tydeligvis bare forrett!! så nå kom det en hel tallerken foran meg med noe wok greier. måtte jo nesten bare spise litt av det og, for høffelighetens skyld. Tror naboene hadde en skummel plan om å få meg til å sprekke. var så mett som jeg ikke kan huske å ha vært før, skikkelig vondt mett! denne saften ble fylt opp hver gang jeg nesten nådde bunn, og ble i grunn litt småbrisen etterhvert. og med litt innabords blir jeg så sinnsykt flink til å snakke engelsk, så praten gikk flott :) Hadde det faktisk veldig koselig.

Nå skal jeg ut å nyte det flotte været Og senere i dag skal vi til mamma på middag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar